
Nok. Norge er et gratis, lavterskel hjelpetilbud for alle som har vært utsatt for seksuelle overgrep. De ønsket en kampanje som skulle øke kjennskap til Nok. i aldersgruppen mellom 16-24 år.
Nok.
Kunde
Kanaler
SoMe
Stunt
DM
Influensermarketing
Samarbeidspartnere
Grafisk design: Kristine Larsen
Animasjon: Joakim Ulseth og Kristian Vikestad / Knæpp
Ansvarlig hos kunde: Sissel Ringstad og Ingvild Hestad Torkelsen
Kampanjen skulle også få målgruppen til å reflektere over hva som er innenfor og utenfor grensene deres når det gjelder sex.
Nye tall viser nemlig at 1 av 3 jenter i målgruppen opplever seksuelle overgrep.
Vi utviklet kampanjekonseptet #nokernok som gir oss rom til å snakke om seksuelle grenser og hva det er, hva Nok.-sentrene er og hva man kan få hjelp til.
Hovedelementet i kampanjen er ordet Nok. som både kommuniserer grenser, tvilen mange utsatte går og bærer på, merkevaren, og ikke minst at man kan få hjelp. Ordet Nok. blir med dette gjennomgående i hele kampanjen slik at alle elementer bidrar til å bygge kjennskap til Nok. og Nok.-sentrene.
Med dette som utgangspunkt lagde vi plakater og brosjyrer til helsestasjoner, legekontorer og skoler, animasjonsfilmer til sosiale medier, fikk med influenser og Tiktoker Anine Olsen til å besøke et senter.
Vi trykket også opp kondomer med budskapene som give away.




