top of page
Screenshot 2025-02-05 at 14.35.00.png

Nok. Norge er et gratis, lavterskel hjelpetilbud for alle som har vært utsatt for seksuelle overgrep. De ønsket en kampanje som skulle øke kjennskap til Nok. i aldersgruppen mellom 16-24 år.

Nok.

Kunde

Kanaler

SoMe

Stunt

DM

Influensermarketing

Samarbeidspartnere

Grafisk design: Kristine Larsen

Animasjon: Joakim Ulseth og Kristian Vikestad / Knæpp

Ansvarlig hos kunde: Sissel Ringstad og Ingvild Hestad Torkelsen

Kampanjen skulle også få målgruppen til å reflektere over hva som er innenfor og utenfor grensene deres når det gjelder sex. 

Nye tall viser nemlig at 1 av 3 jenter i målgruppen opplever seksuelle overgrep.

 

Vi utviklet kampanjekonseptet #nokernok som gir oss rom til å snakke om seksuelle grenser og hva det er, hva Nok.-sentrene er og hva man kan få hjelp til.

 

Hovedelementet i kampanjen er ordet Nok. som både kommuniserer grenser, tvilen mange utsatte går og bærer på, merkevaren, og ikke minst at man kan få hjelp. Ordet Nok. blir med dette gjennomgående i hele kampanjen slik at alle elementer bidrar til å bygge kjennskap til Nok. og Nok.-sentrene.  

 

Med dette som utgangspunkt lagde vi plakater og brosjyrer til helsestasjoner, legekontorer og skoler, animasjonsfilmer til sosiale medier, fikk med influenser og Tiktoker Anine Olsen til å besøke et senter.

Vi trykket også opp kondomer med budskapene som give away. 

Screenshot 2025-02-05 at 14.34.20.png
Screenshot 2025-02-05 at 14.44.13.png
bottom of page