
Nok. Norge er et gratis, lavterskel hjelpetilbud for alle som har vært utsatt for seksuelle overgrep. De ønsket en kampanje som skulle øke kjennskap til Nok. i aldersgruppen mellom 16-24 år.
Nok.
Kunde
Kanaler
SoMe
Stunt
DM
Influensermarketing
Samarbeidspartnere
Grafisk design: Kristine Larsen
Animasjon: Joakim Ulseth og Kristian Vikestad / Knæpp
Ansvarlig hos kunde: Sissel Ringstad og Ingvild Hestad Torkelsen
Kampanjen skulle også få målgruppen til å reflektere over hva som er innenfor og utenfor grensene deres når det gjelder sex.
Nye tall viser nemlig at 1 av 3 jenter i målgruppen opplever seksuelle overgrep.
Vi utviklet kampanjekonseptet #nokernok som gir oss rom til å snakke om seksuelle grenser og hva det er, hva Nok.-sentrene er og hva man kan få hjelp til.
Hovedelementet i kampanjen er ordet Nok. som både kommuniserer grenser, tvilen mange utsatte går og bærer på, merkevaren, og ikke minst at man kan få hjelp. Ordet Nok. blir med dette gjennomgående i hele kampanjen slik at alle elementer bidrar til å bygge kjennskap til Nok. og Nok.-sentrene.
Med dette som utgangspunkt lagde vi plakater og brosjyrer til helsestasjoner, legekontorer og skoler, animasjonsfilmer til sosiale medier, fikk med influenser og Tiktoker Anine Olsen til å besøke et senter.
Vi trykket også opp kondomer med budskapene som give away.
Nok. jobber også med sosial kontroll og æresrelatert vold.
Det ble derfor også viktig med noen "hemmelige veier" inn til målgruppen.
Vi hang opp bind-dispensere på toaletter på skoler med gratis bind med informasjon om Nok. Nærmere målgruppen kommer man nesten ikke.
Vi samarbeidet også med Norgesgruppen som har gitt bort plass på pakkene på First price truseinnlegg og tamponger til å informere om Nok.-sentrene.




